3 fede outfits

Min rejse til Dubai – dag I

Hej læsere,

Jeg er lige kommet hjem efter en uges ferie i Dubai, det har været en uforglemmelig tur og jeg glæder mig til at dele mine oplevelser med jer her på bloggen.
Jeg deler indlæggene op som var det en dagbog, og den kører fra mandag til lørdag.
Hold øje med hvornår de forskellige indlæg kommer – du kan altid følge med på min fanside: www.facebook.com/sophiehenriksen.dk

______________________________________________________________

Mandag

For mit vedkommende var det en hård flyvetur til Dubai, ikke nok med at jeg havde været til personalefest natten forinden, så sad jeg bag en kvinde, som absolut skulle have sit flysæde trukket helt tilbage.

I 6 stive timer måtte jeg sidde i en yderst ubehagelig stilling, med smerter i ryggen, et ben i krampe samt en følelsesløs venstre balle.

Blot 5 minutter inden at flyet skulle til at lande, rejste kvinden sig op, hvorefter hun kigger på mig med hendes veludhvilede øjne og selvtilfredse smil.

Tak for LORT!

..Hvilket minder mig om…
Siden hvornår er det blevet okay at prutte ombord på et fly?
– Altså det er jo ikke ligefrem fordi, at der er de bedste udluftningsmuligheder.

Måske kan du sætte dig ind i min situation, måske kan du ikke – men det vigtigste er, at jeg kom levende ud derfra.
Dermed ikke sagt, at jeg ikke lignede en omvandrende panda i forklædning – min hud var bleg som et lig og mine øjne sorte som kul.

Derfor startede vi med en lur på omkring 2 timer, inden vi skulle ud og tilbringe den første dag i Dubai.

1623559_10203290865176545_730413739_n

Vi boede på et fantastisk hotel i Deira som hedder J.W Marriott.
Der var suveræn service fra vi kom til vi gik, personalet gør alt for at deres gæster føler sig god tilpas.

Personalet åbner og lukker dørerne for dig i taxien, de skaffer dig en taxi, personalet sørger for at din bagage kommer op på værelset, de åbner dørerne for dig og så tager de endvidere utrolig godt imod en.

Deres morgen-buffet har alt hvad man overhovedet kunne tænke sig til.
Her er servicen også i top, tjenerne sørger hele tiden for at gæsternes glas er fyldt op og at de beskidte tallerkner bliver fjernet med det samme.

______________________________________________________________

PicMonkeysmsmmsms Collage

Om mandagen skulle vi shoppe hele dagen og tro mig, der blev shoppet løs i verdens største shoppingcenter.
Det store shoppingcenter (Dubai Mall) ligger tæt på det hotel vi boede på, så det var dejlig nemt at komme derhen.

I Dubai Mall er der mere end 1200 butikker samt en indendørs skøjtebane og et stort akvarium.

Centeret er så stort, at vi ikke kunne nå hele vejen rundt og efter 6 timers shopping, kunne vi ikke tænke på andet end mad.
Vi sluttede mandagen af med en middag på T.G.I Friday, spisestedet ligger i centeret og ude på deres altan er der den smukkeste udsigt.

Under middagen fik jeg øje på en masse lys som blinkede nede i vandet.
Det så rigtig smukt ud, især fordi at lysene fra bygningerne var afspejlet i vandet.

Som tiden gik, stoppede lyset med at blinke og da musikken startede var der springvandsshow for alle pengene.

Det var den perfekte start på ferien, det var den mest vidunderlige udsigt og den smukkeste underholdning jeg længe har oplevet.